منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

این پایگاه اینترنتی برای اطلاعرسانی و بررسی فعالیت های انحرافی شخصیت دروغین منصور هاشمی خراسانی و جریان زیرزمینی و کذاب بازگشت به اسلام راه اندازی شده است

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۲۸ ق.ظ

تبلیغات مصنوعی برای منصور هاشمی خراسانی

جریان سازی تبلیغاتی برای منصور هاشمی خراسانی

وقتی که متوجه شدیم که فرد یا افرادی سعی دارند که شخصیتی مترسک مانند، به نام منصور هاشمی خراسانی را برجسته کنند و به وسیله ی بودجه های کلانی که معلوم نیست چه منشأئی دارند، به مردم بشناسانند، تصمیم گرفتیم که با احداث این وبلاگ در باب سخنان عوام فریبانه و متوهمانه ی منصور هاشمی خراسانی و کتاب بی بنیان و سطحیش یعنی " بازگشت به اسلام " روشنگری و اطلاع رسانی کنیم.
تنها هدف ما این بود که مبادا افرادی از روی ساده لوحی و سطحی نگری ، به ظواهر سخنان و تبلیغات این گروه و فرقه فریفته شوند و از باطن آن غافل بمانند. قطعاً مکتب عالی تشیع و اسلام ناب محمّدی آنقدر مستحکم و قوی هست که افرادی مانند منصور هاشمی خراسانی نتوانند با شیطنت های بیجا آن را متزلزل کنند و به آن شبهه وارد سازند. لیکن وظیفه ی هر مسلمان است که از مکتب فکری اصلی و صراط مستقیم حراست کند و آن را از ضربات هرچند کوچک فرقه ها و فتنه ها مصون دارد. 

تبلیغات دروغین منصور هاشمی خراسانی

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۹:۲۸
جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴ ق.ظ

نقد کتاب و سایت منصور هاشمی خراسانی

دوستان بسیاری مشفقانه گوشزد کردند که چون شخصیت موهوم و نامعلومی همچون منصور هاشمی خراسانی ، از درجه ی اهمیّت ساقط است، پس لزومی ندارد که راجع به وی تحلیل یا مطالعه ای اینچنین صورت پذیرد. در این باره باید بگویم که این شخص مجهول الهویّة اصلاً به عنوان یک دشمن یا مسئله ی خطرناک برای مسلمانان مطرح نیست. چرا که بسیار کوچک تر و حقیرتر از آن است که در این جرگه به حساب آید. کتاب وی موسوم به " بازگشت به اسلام " علی رغم ظاهرسازی های فریبنده ای که دارد و اذهان افراد ساده را تحت تأثیر قرار می دهد، از نظر علمی ناپخته و از لحاظ بنیان های فکری بسیار ناکارآمد است به گونه ای که یک فرد متخصص در امور علوم دینی و حوزوی یا علوم دانشگاهی، به سادگی می تواند به بطلان آن پی ببرد.

نقد کتاب منصور هاشمی خراسانی

اما از آنجا که ما به عنوان جزئی از امّت اسلامی احساس مسئولیت میکنیم، دوست نداریم که ذهن و فکر افراد مسلمان (هرچند اندک و جزئی) به سوی این فرقه ها و پرچم های بی هویت برود. البته این جریان ها همچون خار بیابان زود آتش می گیرند و زود هم خاکستر می شوند. لیکن در این راه از مغز و حرارت انسان هایی سوء استفاده می شود و قصد ما این است که این جریانات باطل به آن مرحله نرسد.

برای همین بود که اقدام به احداث این وبلاگ کردیم تا اگر افرادی اسم منصور هاشمی خراسانی به گوششان خورد، متوجه شوند که چه ایراداتی به کار این شخص و جریان انحرافی وی وارد است. 


۳ نظر ۲۸ آذر ۹۳ ، ۱۱:۳۴
جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۳۲ ق.ظ

به منصور هاشمی اجازه ماجراجویی نمیدهیم!

راه اسلام و انقلاب راهی پر از سختی و خون بوده و هست که همچنان هم ادامه دارد. ملّت مسلمان و انقلابی از بدو بعثت تا کنون همواره با گرسنگی کشیدن ها و زندان رفتن ها و شکنجه شدن ها این مکتب عالی را نگه داشته و حفظ کرده اند. برای همین است که ما در قبال ایشان احساس مسئولیت می کنیم و نمی توانیم در مقابل تحریف آن ساکت بنشینیم. 

مقابله با فتنه ی منصور هاشمی خراسانی

شاید پررنگ ترین و عمیق ترین جنبش معاصری که در راه احیای اسلام ناب محمّدی رخ داد، انقلاب اسلامی ایران بود که به رهبری امام خمینی (رحمة الله علیه) شروع شد. در این راه مردم ایران و جهان به حقایق بسیاری دست یافتند و بسیاری از پرده ها کنار رفت. انقلاب ما هدیه ای بود از جانب خدای اسلام که با سختی به دست آمد و پس از گذشت سی و چند سال حقانیت آن بر مردم خارجی و داخلی اثبات تمام گشته است. بنابرین اگر هرگونه حرکت حقه ای بخواهد صورت پذیرد، باید در طول این انقلاب باشد. برای همین است که ما اجازه نمی دهیم افراد ماجراجویی هر روزه از دخمه ها، زیرزمین ها و صومعه ها سر بر آورند و با فلش های افقی، افکار و اذهان مردم را به سمت بیراهه منحرف کنند.

۰ نظر ۲۸ آذر ۹۳ ، ۰۷:۳۲
پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۵:۵۳ ب.ظ

شخصی که تا چند روز پیش وجود نداشت!

منصور هاشمی خراسانی شخصیتی است که هنوز هم نمی دانیم وجود خارجی دارد یا نه. اما به خوبی می دانیم که هیچ یک از ما وی را تا کنون نمی شناختیم. چندی پیش کتابی به نام بازگشت به اسلام به طور غیرقانونی در سطحی وسیع پخش شد که شاید نخستین سکویی بود که اسم منصور هاشمی خراسانی را روی آن مشاهده کردیم. (لطفاً مقاله ی انتشار کتاب غیرقانونی بازگشت به اسلام را بخوانید) از آن پس به تدریج در بازخورد پخش آن کتاب سخن هایی بسیار اندک و همچنان مبهم و بی مصدر راجع به این شخص شنیده می شد.


گمنام

۱ نظر ۲۷ آذر ۹۳ ، ۱۷:۵۳
چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۳ ب.ظ

انتشار کتاب غیرقانونی بازگشت به اسلام

چند روز پیش کتابی به اسم " بازگشت به اسلام " از طریق پست به دست تعداد کثیری از استادان دانشگاه شیراز رسید. روی این کتاب که ظاهراً عکس نجات یافتن یک فرد کشیده شده، تنها نام شخصی به نام " منصور هاشمی خراسانی " نوشته شده است. و اما اندر حکایات چالش برانگیز بودن این کتاب:

بازگشت به اسلام

۵ نظر ۲۶ آذر ۹۳ ، ۲۳:۱۳
چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۰ ق.ظ

بررسی سایت منصور هاشمی خراسانی

سایت جدید التأسیس منصور هاشمی خراسانی که به تازگی شروع به فعالیت کرده و محتوای چندانی ندارد، با نام " پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار منصور هاشمی خراسانی " بر روی وب قرار گرفته. در این نوشته به بررسی اجمالی این سایت می پردازیم.


منصور هاشمی خراسانی

بررسی محتوای سایت هاشمی خراسانی

از آنجا که این سایت تازه تأسیس شده، محتوای چندانی ندارد. در بدو ورود به سایت با یک صفحه مواجه می شویم که قسمتی از آیة الکرسی را نوشته. زمینه ی این صفحه تیره و با مرکزیت روشن و نورانی است. پیش از این ، چنین طراحی هایی را در سایت هایی با همین مضامین دیده بودیم. همانند سایت شیخ حسن آقا میری.
هنوز در قسمت "تماس با ما" هیچ چیزی درج نشده و این باعث می شود که شخصیت این فرد و پایگاه نشر عقاید موهومش همچنان گمنام بماند. در هیچ جای سایت اثری از آدرس و شماره تلفن دیده نمی شود. پس زمینه ی سایت تیره است و در قسمت هدر آن چند پرچم مشکی دیده می شود. طراح سایت منصور هاشمی ، با اینکه زمینه و قالب سایت را مشکی کرده، لیکن هیچ نامی از امام حسین (ع) نیاورده و هیچ مضمونی در اشاره به محرم یا صفر وجود ندارد. آیا دلیل این مشکی کردن ها چیست؟ آیا این شخص نمی خواهد ذهن مخاطب را به سمت قیام خراسانی و سیّد خراسانی ببرد؟ (چرا که در مورد سیّد خراسانی و ظواهر ایشان رنگ مشکی را غالباً مطرح می کنند.) 

۱ نظر ۲۶ آذر ۹۳ ، ۰۸:۱۰