منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

این پایگاه اینترنتی برای اطلاعرسانی و بررسی فعالیت های انحرافی شخصیت دروغین منصور هاشمی خراسانی و جریان زیرزمینی و کذاب بازگشت به اسلام راه اندازی شده است
دوشنبه, ۱ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۵۹ ب.ظ

تقدیس شخصیت ساختگی منصور هاشمی خراسانی

پیش از هرچیز: شخصیت سازی

افرادی فرصت طلب، جاه طلب و ماجراجو برای جلب توجه یا هر سوء نیّت مغرضانه ی دیگری، ابتدا شروع به ساختن و پرداختن شخصیتی جعلی و موهوم به نام منصور هاشمی خراسانی نمودند. هدف ایشان این بود که از طریق عقاید و مبانی اعتقادی به قلب مردم نفوذ کرده و از احساسات ملّت سوءاستفاده نمایند. برای همین همانند روش های استکبار کهنه، این بار نیز از راه دین وارد شدند و برای تفرقه انگیزی و جداسازی بخشی از مسلمانان و از بین بردن اتحاد مسلمین، شخصیتی را طرح ریزی کردند که بتواند با اسم دین به دین اسلام وارد شود و از درون به آن ضربه وارد کند.
منصور هاشمی خراسانی اسم شخصیتی است که افراد سودجو برای کسب شهرت یا مسائل انحراف آمیز دیگر، به ساختن و پر و بال دادن به آن روی آورده اند. شاید گمان کرده اند که می توان یک شخصیت رهبر مانند همانند آخوندهای انگلیسی نظیر سید صادق شیرازی به وجود آورد یا فرقه ای منحرفانه همانند بهائیت ساخت و توسط آن به شهرت و اعتبار ظاهری رسید.

فتنه منصور هاشمی خراسانی

تقدیس منصور هاشمی خراسانی پس از ساختن آن!

پس از آن که این شخص را در ذهن پروردند، شروع کردند به کقدس سازی او. قطعاً ظواهر و صفاتی در ذهن عموم مردم با برچسب مقدس وجود دارد. اینان با سوء استفاده از فرهنگ و تاریخ ملّت مسلمان، تصمیم به انتساب آن صفات مقدس به این شخص کردند. در اینجا به طور مختصر به تعدادی از این نمونه اعمال خبیث اشاره می کنیم:

انتخاب اسم منصور هاشمی خراسانی

با اینکه ما خیلی در این باره به تحقیق و مطالعه و پرس و جو پرداختیم، لیکن هیچکس از اصل و نسب این شخصیت جعلی خبری ندارد. اما افراد تیزبین متوجه می شوند که این نام ساختگی از 3 کلمه ی جهت دار و مغرضانه تشکیل شده که می خواهد ذهن شنونده را به سمت و سوی مقدس سازی و احتمالاً قیام خراسانی ببرد. منصور یعنی پیروز و از صفات حضرت ولی عصر(عج) است. با توجه به مطالعاتی که در نوشته ها و سخنان باطل این شخص داشتیم، منصور هاشمی می خواهد در جای جای کتابش افراد را وادارد که او را رهبر آزادیخواهی آخرالزمان بدانند. 
هاشمی نام منسوب به قبیله ی بنی هاشم یعنی خاندان پیامبر اسلام است. این نام در طول تاریخ برای مردم یادآور  تقدس اهل بیت نبوت بوده و هست. همچنین گفته می شود که قیام خراسانی از سوی شخصی از این طایفه صورت می پذیرد. منصور هاشمی خراسانی می خواهد که با انتخاب این نام خود را در ذهن مخاطب موجه تر جلوه دهد.
خراسانی به طور مستقیم و معلوم اشاره به قیام خراسانی و سید خراسانی دارد. هم در کتاب بازگشت به اسلام و هم در سایت منصور هاشمی خراسانی ، اشاراتی به این قیام مشهود است. گویی این فرد کذاب می خواهد به طور جدی خود را موعود و نشانه ای از نشانه های ظهور امام زمان (عج) معرفی نماید.

تشبیه خود به بزرگان، علمای دین و عارفان

منصور هاشمی خراسانی در اغلب آثار مستقیم و غیر مستقیمش سعی می کند که ادای علما و بزرگان را در بیاورد و خود را در لباس و ظاهر ایشان جا بزند. این ظواهر هم در کتاب و هم در سایت او مشهور است. در ابتدای کتاب در یک صفحه عکس دست نوشته ی هاشمی خراسانی به ناشر توهمی کتاب نشان داده شده. در این دست نوشته، منصور هاشمی از شیوه ی نگارش ثقیل و قدیمی با استفاده از لغات غریب و باستانی عربی همچنان "مخطوط" ، "مطبوع" و "ثمن" استفاده کرده است. این شیوه در نگارش علمای قدیم وجود داشت و در نوشته های علمای قدیم دین و عارفان مشاهده می شود. اما سؤال این است: اگر منصور هاشمی خراسانی فردی قدیمی است و شیوه ی نگارشش همانند علمای گذشته متکلّف و آمیخته به عربی است، پس چرا در متن کتاب از شیوه ی نگارش روان و معمول فارسی معاصر استفاده کرده؟ و اگر او می تواند به فارسی روان و سلیس بنویسد، پس چرا در نامه ی تشریفاتیش متکلفانه نوشته؟!

مسئله ی جالب توجه دیگر این است که او برای اسم سایتش از لغت " الخراسانی " استفاده کرده. در حالی که در روی جلد کتاب نام خود را " منصور هاشمی خراسانی " نوشته. همچنین در دست نوشته ی تشریفاتی اول کتاب از یک مهر انگشتری قدیمی (به تقلید از علمای قدیم) استفاده کرده که روی آن نوشته شده " المنصور الهاشمی الخراسانی ". سؤالی که در اینجا به ذهن می رسد این است که چرا یک خراسانی باید از لغات "ال" اسباب تعریف در زبان عربی استفاده کند؟ آیا در یک کشور عربی زبان نطق می کند؟ آیا خودش عرب است؟ آیا زبان علم و کتابت در عصر حاضر همانند گذشته عربی است؟ یا اینکه این فرد می خواهد با این شگردهای ظاهری خودش را فردی دینی، مذهبی و با اصالت نشان دهد؟

از این دست مسائل و عوام فریبی ها در روند جریان سازی منصور هاشمی خراسانی زیاد به چشم می خورد که از ذکر همه ی آنها می گذریم. یک نمونه ی دیگر آن هم به کار بردن لفظ " حضرت " و " علامه " توسط این شخص برای خودش در سایت خودش است. در حالی که این شخص اصلاً توسط مردم ما شناخته شده نیست، چه برسد به اینکه مورد تکریم قرار گیرد.

نقد های کتاب منصور هاشمی خراسانی 

إن شاء الله به زودی اگر وقت، حوصله و انگیزه ی بیشتری حاصل شد، نقدهایی بر دیگر مسائل عوام فریبانه ی این جریان منتشر خواهیم کرد. اگرچه این شخص آنقدر ها حائز اهمیت نیست، لیکن از آنجا که مکر و حیله به کار بسته و با هزینه های میلیونی اقدام به پخش کتاب جعلی و باطل خود در سطح کشور کرده، بهتر است که بطلان و توخالی بودن این شخص و کتابش را با بیان نمونه هایی به اذهان مسلمین مؤمن و باهوش گوشزد کنیم.


لاحول و لا قوّة إلّا بالله العلیّ العظیم

نظرات (۱)

۲۳ دی ۹۶ ، ۱۳:۰۶ غلام حیدر
تشکر از زحمات و تحقیق های تان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی