منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

این پایگاه اینترنتی برای اطلاعرسانی و بررسی فعالیت های انحرافی شخصیت دروغین منصور هاشمی خراسانی و جریان زیرزمینی و کذاب بازگشت به اسلام راه اندازی شده است
چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۳ ب.ظ

انتشار کتاب غیرقانونی بازگشت به اسلام

چند روز پیش کتابی به اسم " بازگشت به اسلام " از طریق پست به دست تعداد کثیری از استادان دانشگاه شیراز رسید. روی این کتاب که ظاهراً عکس نجات یافتن یک فرد کشیده شده، تنها نام شخصی به نام " منصور هاشمی خراسانی " نوشته شده است. و اما اندر حکایات چالش برانگیز بودن این کتاب:

بازگشت به اسلام

کتاب بازگشت به اسلام غیر قانونی است

1. نداشتن هویت و شناسه

این کتاب که در قطع وزیری چاپ شده، دارای کیفیت صحافی ضعیفی است. درون آن و در قسمت شناسنامه ی کتاب ، عباراتی نوشته شده که با استاندارد های چاپ کتاب بسیار تفاوت دارد. در آنجا خبری از مشخصات نویسنده یعنی منصور هاشمی خراسانی و سنّ وی نیست. مشخصات ناشر و مشخصات مرکز نشر و پخش کتاب اصلاً ذکر نشده. کتاب هایی که در ایران چاپ می شوند از نظر قانونی باید دارای شابک باشند که متأسفانه چنین چیزی در این کتاب یافت نمی شود.
در صفحات اول کتاب به صورتی خیلی مختصر و بی هویت، نام هایی نا آشنا برای مرکز چاپ و امثالهم ذکر شده. قطعاً افرادی که اهل مطالعه و کتاب شناسی باشند، کتاب بازگشت به اسلام منصور هاشمی خراسانی را از کتاب های استاندارد دیگر تشخیص خواهند داد.

2. نشر غیرقانونی

معمولاً وقتی که یک کتاب توسط نویسنده نوشته می شود، باید از صافی هایی همچون وزارت ارشاد و امثالهم بگذرد و پس از کسب مجوز، توسط ناشر به یک چاپخانه معرفی می شود. پس از آنکه کتاب به طبع رسید، به مراکز توزیع و پخش کتاب عرضه می شود و از آن طریق به دست فروشگاه ها و کتاب فروشی ها می رسد.
کتاب بازگشت به اسلام منصور هاشمی خراسانی ، طبق مراحل عجیبی که ذکر شد چاپ شده و از آن عجیب تر این است که به طوری غیرقانونی و بدون مجوز هیچ نهادی، برای استادان دانشگاه ارسال گشته است. خیلی عجیب است که اگر یک نشریه ی دانشجویی در یک صفحه ی A4 بخواهد در دانشگاه منتشر شود، باید از هفت خوان رستم بگذرد تا اجازه ی نشر پیدا کند. آنوقت چطور این کتاب قطور و مشکوک از دید مسئولان و ناظران پنهان مانده و توانسته در این تیراژ انبوه منتشر شود ، آن هم به صورتی غیرقانونی و بدون مجوز!

3. عدم ثبت در کتابخانه ی ملّی

مطابق با استعلام هایی که انجام دادیم، کتاب بازگشت به اسلام در لیست کتاب های کتابخانه ی ملّی ثبت نگشته و نداشتن شناسنامه ی کتاب، خود شاهدی بر این مدعی است.


چرا بازگشت به اسلام ؟!

سؤال دیگری که مطرح می شود مربوط به نام کتاب است. چرا نویسنده ی کتاب یعنی جناب آقای منصور هاشمی خراسانی ، برای این کتاب اسم " بازگشت به اسلام " را برگزیده است؟! آیا مخاطب این کتاب کفّار یا خوارج هستند؟ ما همگی بر این امر واقفیم که یافتن صراط مستقیم بسیار صعب است و قدم زدن روی آن همانند راه رفتن روی پلی است که به نازکی مو و به تیزی شمشیر است. لیکن اسلام ناب محمّدی در این عصر و در این منطقه ی جغرافیایی چیز گمنامی نیست. پس از انقلاب اسلامی ایران ، مخصوصاً در این منطقه ی جغرافیایی ، افراد می توانند با تمسک جستن به متن صریح قرآن ، شیوه ی اهل بیت و گفتار ایشان که در کتب معتبر ذکر شده و همچنین راهنمایی جستن از فقیهان و مراجع تقلید و بزرگان دین، اسلام ناب محمدی را بازشناسند. 
بنابرین چه دلیلی وجود دارد که شخصی همچون منصور هاشمی خراسانی بیاید و به ملّت ایران که در راه اسلام رشادت ها کرده اند و سالها با آن انس گرفته اند، راه بازگشت به اسلام را بیاموزد؟! آیا آقای هاشمی خراسانی این امّت مسلمان را بی رهبر و راه گم کرده می داند؟!

درباره ی ظرافت های گیج کننده و گمراه کننده ی این کتاب که متأسفانه در سطح وسیعی منتشر شده، حقایق دیگری قابل ذکر است که إن شاءالله به بررسی آن خواهیم پرداخت.


نظرات (۵)

سلام و خداقوت
لطفا این لینک رو هم مطالعه بفرمایید
ممنون:

http://mesbahevelayat.blogfa.com/post-187.aspx
پاسخ:
علیکم السلام
با سپاس از لطف و هوشیاری شما.
بسیار مفید بود.
با سلام اتفاقا این کتاب به دست من هم رسیده و تا جایی که خوندم کاملا سخنان منطقی و با توسل به روایات و ایات قران بوده نمیفهمم چرا حالا که یکی پیدا شده و داره یک کار فرهنگی میکنه اونم وقف عام با این هزینه های بالای کاغذ و چاپ به جای تقدیر و تشکر دارید اینطوری میکوبیدش ....
پاسخ:
علیکم السلام
دقیقاً مشکل اساسی کتاب بازگشت به اسلام منصور هاشمی خراسانی این هست که علیرغم داشتن باطن فاسد و مخرب، ظاهری دینی و مذهبی دارد. اتفاقا پخش رایگان آن خودش بسیار مشکوک است. در ضمن به نقدهایی که از این کتاب در این وبلاگ قرار خواهد گرفت توجه کنید. إن شاءالله که شما هم بتوانید دید ظاهربینی را کنار بزنید و به حقیقت مسئله دست یابید.
با سلام 
من هیچوقت برای مطالبی که توی سایتها میخونم نظری نمیدم اما ایندفعه واقعا لازم میدونم مراتب انزجار قلبی خودم رو نسبت به نویسنده گمراه و همراهان ساده لوحش که فریب چنین آدم مزور و متقلبی رو خوردن اعلام کنم. ایشون اگر ذره ای شجاعت داشتن به تاسی از امام زمان علنا قیام میکردند یا نه، مثل یک انسان آزاده با افتخار از دیدگاهی که اون رو حق میدونن دفاع میکردن نه اینکه مثل یک موش کور بخزند در سوراخ امن دشمنان قسم خورده اسلام و گفته های اونا رو بنویسن و در توهم سید خراسانی!بودن به خودشون افتخار کنن. همین ترسو بودن ایشون برای من حجتی است که اشون رو از اسلام محمدی دور بدونم. کتاب ایشون گذشته از اشکالات عدیده ی منطقی، قلمی غیر علمی و سخیف دارد.امیدوارم به زودی در انقلاب با عظمت قائم آل محمد مزمحل شوند و شمشیر حضرت رو بر گردن این جیره خوار شیطان ببینیم
پاسخ:
خداوند همه را به صراط مستقیم هدایت فرماید.

باسپاس از دیدگاه سنجیده ی شما.
سلام.ببخشید چرا بعد از شش ماه هنوز نقد کتاب را در وبلاگ نگذاشتید!تنها نقد غیرقانونی بودن برای رد کافی نیست.
ممنون
۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۸:۰۷ پاسخ به شیعه
برادر گرامی چرا فکر نمیکنین ممکنه عده ای غیرعامدانه گول این جریان رو خورده بلاشن؟ باید برا اونا دعا کنیم هدایت شن نه اینکه نفرین کنیم‌‌‌....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی