منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

این پایگاه اینترنتی برای اطلاعرسانی و بررسی فعالیت های انحرافی شخصیت دروغین منصور هاشمی خراسانی و جریان زیرزمینی و کذاب بازگشت به اسلام راه اندازی شده است
پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۵:۵۳ ب.ظ

شخصی که تا چند روز پیش وجود نداشت!

منصور هاشمی خراسانی شخصیتی است که هنوز هم نمی دانیم وجود خارجی دارد یا نه. اما به خوبی می دانیم که هیچ یک از ما وی را تا کنون نمی شناختیم. چندی پیش کتابی به نام بازگشت به اسلام به طور غیرقانونی در سطحی وسیع پخش شد که شاید نخستین سکویی بود که اسم منصور هاشمی خراسانی را روی آن مشاهده کردیم. (لطفاً مقاله ی انتشار کتاب غیرقانونی بازگشت به اسلام را بخوانید) از آن پس به تدریج در بازخورد پخش آن کتاب سخن هایی بسیار اندک و همچنان مبهم و بی مصدر راجع به این شخص شنیده می شد.


گمنام

منصور هاشمی خراسانی گمنامی که هنوز گمنام هست

در شبکه ی جهانی اینترنت گمنام

اگر تا یکی دو روز پیش نام " منصور هاشمی خراسانی " را در گوگل سرچ می کردید، با نهایت تحیّر مشاهده می کردید که در هیچ گونه سایت یا وبلاگی در مورد این شخصیت چیزی نوشته نشده است! یک جمله هم درباره ی او نشر نشده. هیچ فیلمی از سخنرانی های او در سایت آپارات یا یوتوب وجود ندارد. هیچ شخصی در شبکه های اجتماعی حتی یک کلمه هم راجع به این فرد حرفی نزده. چه افراد مذهبی و چه افراد معاند. این در حالیست که در این زمانه اگر اسم یک دانش آموز ابتدایی را هم در اینترنت جستجو کنید، حداقل یکی دو مورد نتیجه ی جستجو برای وی یافت می شود.

در جامعه ی واقعی گمنام !

پس از آن گفتیم که شاید این فرد در رسانه ها و فضای مجازی گمنام باشد، لیکن ممکن است که افرادی او را بشناسند. برای همین از استادان دانشگاه پرسیدیم که منصور هاشمی خراسانی را می شناسید یا خیر. متأسفانه هیچکس نامش را نشنیده بود. این سؤال را از دیگر اندیشمندان و باسوادان و رانندگان تاکسی و نویسندگان کتاب و شرقیان و غربیان و اهالی فارس و اهالی خراسان نیز پرسیدیم. همه می گفتند که حتی نام این شخص را نیز نشنیده اند!
جالب است که شخصی که نه در جامعه ی دانشگاهی شناخته شده و نه در جامعه ی حوزوی نامی از او هست، ناگهان ظاهر می شود و با جرأت و جسارت در مورد مبانی فکری اسلام نطق می کند و نظریات عجیب می دهد.

منصور هاشمی خراسانی چه چیزی است؟!

معمولاً در محاورات و مکاتبات روزمره ی خود در فارسی برای افراد و شخصیت ها کلماتی را به نام "شاخص" استفاده می کنیم. شاخص کلمه ایست که قبل از اسم فرد می آید و هویت یا سمت او را مشخص می کند. مثلاً میگویم دکتر، مهندس یا سرهنگ. وقتی که گفته می شود دکتر علی شریعتی، همه می دانیم که شریعتی شخصی بوده که تحصیلات دانشگاهی داشته و در این راه به درجه ی دکترا رسیده. یا مثلاً وقتی می گوییم حجة الإسلام و المسلمین باقری، همه متوجه می شوند که این شخص تحصیلات حوزوی داشته و ملبّس به لباس روحانیت است. 
بعضی افراد نیز در گذر زمان از طرف مردم مورد احترام و تکریم قرار می گیرند و سرشناس می شوند، از این رو با نام هایی محترمانه خوانده می شوند. مثلاً می گوییم حضرت آیت الله جوادی آملی. یا در مورد بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران می گوییم امام خمینی. چرا که این الفاظ از قلب ملّت جوشیده و مردم این اشخاص را رهبر و راهنمای خود می دانند و ایشان را چنین خطاب می کنند.
اما در پژوهش در باب منصور هاشمی خراسانی ، ما با هیچ کلمه ی شاخصی مواجه نشدیم! تنها چیزی که دیدیم کلمه ی " حضرت " بود! این کلمه را نخستین بار در سایت پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار منصور هاشمی خراسانی دیدیم. جالب است که برای معرفی این شخص هیچ کلمه ای بجز حضرت پیدا نکرده اند! آن هم شخصی که در میان جامعه گمنام است!

آیا منصور هاشمی فردی روشن فکر نما مانند سروش و امثاله است؟

آیا هاشمی خراسانی یک آخوند پشتیبانی شده از انگلیس همانند سیّد صادق شیرازی است؟

آیا او یک استاد دانشگاه است که چیزهای جدید و عجیبی راجع به اسلام کشف کرده؟!

آیا منصور هاشمی خراسانی یک معلّم همانند مطهری یا یک رزمنده مثل چمران است؟


اگر این شخص وجود دارد، پس چرا کسی هیچ گونه معرفی در مورد وی ارائه نکرده؟! حتی در کتاب بازگشت به اسلام که شاید تنها اثر او باشد، هیچ گونه تعریفی از او نشده و حتی پایه ای ترین مشخصاتش نیز ذکر نگشته. آیا شایسته است که افراد جامعه ی ما ذهن و فکر خود را به تجاوز کتابی بسپرند که مبداء و منشاءش اصلاً مشخص نیست؟ در اسلام گفته شده "أنظر إلی طعامک" که البته این طعام به طعام های روحانی و فکری نیز اطلاق می گردد. بنابرین مردم باید در این باب هوشیار باشند.

چند سؤال دیگر

از این شخصیت مجهول الهویت چند سؤال دیگر نیز می توان پرسید:

_ شما در زمان انقلاب کجا بودید و در چه عرصه ای و با چه جهت گیری ای فعالیت می کردید؟
_در زمان جنگ تحمیلی در چه سنگری بودید؟
_در زمان فتنه ی 88 چه موضعی داشتید؟
_اگر در این برهه ها در سنگر حق بودید، پس چرا اکنون آن مجاهدت های خود را ترک کرده و از تمسک به ولی فقیه سر باز می زنید؟
_اگر در سنگر انقلاب اسلامی نبودید، پس در کجا بودید؟!

شجاع باشید !

از منصور هاشمی خراسانی و هواداران او (البته اگر وجود داشته باشند) خواهش می کنیم که شجاع باشند و این شخصیت را معرفی کنند! جالب است که حتی یک عدد عکس هم از این فرد در اینترنت یا جاهای دیگر موجود نیست. ما همچنان از سوء ظن دوری می کنیم و صرفاً در مرحله ی شک می مانیم. إن شاءالله که این جریان خطر خاصی نداشته باشد.




لاحول و لاقوة إلّا بالله العلیّ العظیم

نظرات (۱)

۰۷ بهمن ۹۳ ، ۱۴:۵۹ نشانی هاشمی خراسانی
http://www.ip-adress.com/whois/alkhorasani.com

Administrative Contact

Registration Private
Domains By Proxy, LLC
DomainsByProxy.com 14747 N Northsight Blvd Suite 111, PMB 309
Scottsdale, Arizona 85260
UNITED STATES
Telephone: 14806242599
Fax: 14806242598
Email: 




پاسخ:
این آدرس شرکت هاستینگی هست که این جریان خرافی سایتشان رو در آنجا هاست کرده اند. از آنجا که احتمال فیلتر شدن مطالب بی محتوایشان را می داده اند، سایت را در خارج از ایران هاست کرده اند. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی