منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

این پایگاه اینترنتی برای اطلاعرسانی و بررسی فعالیت های انحرافی شخصیت دروغین منصور هاشمی خراسانی و جریان زیرزمینی و کذاب بازگشت به اسلام راه اندازی شده است
جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴ ق.ظ

نقد کتاب و سایت منصور هاشمی خراسانی

دوستان بسیاری مشفقانه گوشزد کردند که چون شخصیت موهوم و نامعلومی همچون منصور هاشمی خراسانی ، از درجه ی اهمیّت ساقط است، پس لزومی ندارد که راجع به وی تحلیل یا مطالعه ای اینچنین صورت پذیرد. در این باره باید بگویم که این شخص مجهول الهویّة اصلاً به عنوان یک دشمن یا مسئله ی خطرناک برای مسلمانان مطرح نیست. چرا که بسیار کوچک تر و حقیرتر از آن است که در این جرگه به حساب آید. کتاب وی موسوم به " بازگشت به اسلام " علی رغم ظاهرسازی های فریبنده ای که دارد و اذهان افراد ساده را تحت تأثیر قرار می دهد، از نظر علمی ناپخته و از لحاظ بنیان های فکری بسیار ناکارآمد است به گونه ای که یک فرد متخصص در امور علوم دینی و حوزوی یا علوم دانشگاهی، به سادگی می تواند به بطلان آن پی ببرد.

نقد کتاب منصور هاشمی خراسانی

اما از آنجا که ما به عنوان جزئی از امّت اسلامی احساس مسئولیت میکنیم، دوست نداریم که ذهن و فکر افراد مسلمان (هرچند اندک و جزئی) به سوی این فرقه ها و پرچم های بی هویت برود. البته این جریان ها همچون خار بیابان زود آتش می گیرند و زود هم خاکستر می شوند. لیکن در این راه از مغز و حرارت انسان هایی سوء استفاده می شود و قصد ما این است که این جریانات باطل به آن مرحله نرسد.

برای همین بود که اقدام به احداث این وبلاگ کردیم تا اگر افرادی اسم منصور هاشمی خراسانی به گوششان خورد، متوجه شوند که چه ایراداتی به کار این شخص و جریان انحرافی وی وارد است. 


عجله ای در کار نیست!

ما انتقاداتی سنجیده و اصولی نسبت به این اعمال ناپخته ی منصور هاشمی خراسانی و اعوان و اذنابش داریم که افراد روشنفکر و تحصیل کرده آن را به سادگی در می یابند. إن شاءالله سعی می شود که به مرور زمان و با شیبی بسیار ملایم این مسائل در این وبلاگ قرار گیرد. لیکن شخصی مثل منصور هاشمی خراسانی و فتنه و فرقه ی دنباله ی او، آنقدر جدی و مهم نیستند که نیازی باشد به صرف وقت و انرژی فراوان برای تحلیل سخنان و سم پراکنی های باطل او. برای همین است که این وبلاگ فعلاً به گوشه های اندکی از این مسئله پرداخته و لزومی نمی بیند که همه ی عمق بطلان را یکجا مطرح کند. 

کتاب بازگشت به اسلام

نقد کتاب بازگشت به اسلام

اخیراً یکی از دانشجویان حوزه لطف کرده اند و جهت روشنگری در باب این مسائل، نقدی مختصر و مفید بر کتاب عوام فریب منصور هاشمی خراسانی یعنی " بازگشت به اسلام " نگاشته اند. این نقد نخستین بار در وبلاگ ایشان قرار گرفت که لینک آن در زیر قابل مشاهده است. مقاله ای جناب آقای هادی نقیان ، طلبه ی روشنفکر، در زیر برای دانلود قرار داده می شود و امید است که مشتاقان حقیقت آن را بخوانند و از آن بهره ای روشن بینانه بگیرند. گفتنی است که این مقاله بر موهومیت این شخصیت و جهت دار بودن خواص سایت وی نیز اشاره هایی دارد. 


آدرس وبلاگ جناب آقای هادی نقیان : mesbahevelayat.blogfa.com

نظرات (۳)

بیشتر درمورد شخصیت منصور هاشمی میگفتید بعد نقد کتابش میاوردید
پاسخ:
در مطالب دیگر وبلاگ در مورد منصور هاشمی خراسانی صحبت شده.
همین الان این کتاب برای من ایمیل شده. خواستم تو اینترنت بگردم ببینم این طرف چیکارست بعد کتابشو بخونم که سایت شما رو دیدم.
خدا اجرتون بده

پاسخ:
خواهش میکنم.
متأسفانه توی همین اینترنت هم تبلیغاتی برای ایشون میشه که همه ش کاذب هست و توسط یک نفر صورت می گیره.
إن شاءالله که کسی فریب این ظاهرسازی ها رو نخوره
حق به همراهتون
باسلام ما میدانیم که امروزه هزاران دشمن ،هزاران منافق،وهزاران ظاهرها مسلمان .به دنبال ضربه زدن به مسلمانان ویابدست اوردن موقعیت برای لحظات دنیوی خویش هستند اما گله ازشماست که خودرا ضمن اینکه عالم به دین میدانید عمل هم مینامید ایااین مطالبی که گذاشته ایدواقعا فکر میکنید انقدر واضح ومحکم وبادلیل هست که یک انسان حیران وسرگردان بدنبال حق رااگاه وبیدارنمایید که به دام سوءاستفاده گری نیفتد من مطالب کتاب مورد بحث وسایت ایشان رادیده ام دفاعیات شماراهم دیده ام ابهامات وشک وشبه زیادی درچگونگی رفتارایشان دیده ام اماباور کنیدشما هم خوب نتوانسته ایدروشنگری نمائیددفاعیاتتان بسیار ضعیف است ازخداوند تبارک وتعالی یاری بجویید وثابت قدم باشید بددفاع کردن بیشتر به ایشان کمک میکندتا اینکه ایشان رااشکارکند.
پاسخ:
سلام
ممنون از بیان دیدگاه شما
لطفاً در مورد شبهات یا شکیاتی که دارید از ایمیل و نشانی هایی که گفته شده با آقای هادی نقیان تماس بگیرید.
یا این مسئله را با علمای دیگر در میان بگذارید
حرکت ناچیز ما در فضای مجازی در حد وسعمان بود....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی