منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

این پایگاه اینترنتی برای اطلاعرسانی و بررسی فعالیت های انحرافی شخصیت دروغین منصور هاشمی خراسانی و جریان زیرزمینی و کذاب بازگشت به اسلام راه اندازی شده است
سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۴۳ ب.ظ

منصور هاشمی خراسانی از کجا آمد؟!

حدود سه ماه پیش از طریق پست کتابی به دست ما و تعدادی دیگر از استادان دانشگاه رسید که از تهران پست شده بود و روی آن نوشته بود « بازگشت به اسلام » و نویسنده ی آن شخصی به نام « منصور هاشمی خراسانی » بود. بسته ی پستی به طور ناشناس از تهران ارسال شده بود. به نظرمان رسید که این یکی از کتب معمولی هست که معمولاً دانشگاه یا نهاد های فرهنگی دیگر برخی اوقات در اختیار استادان و کارمندان دیگر دولت قرار می دهند. 

کتاب انحرافی منصور هاشمی خراسانی بازگشت به اسلام

بررسی کتاب بازگشت به اسلام منصور هاشمی خراسانی

پس از یک بررسی اجمالی متوجه شدیم که کتاب بازگشت به اسلام بسیار مشکوک هست. ضمن بررسی بیشتر مطالب درون آن، تناقضات و ادعاهای عجیبی در آن یافت شد. منصور هاشمی خراسانی در کتاب عجیب و غریب خودش با اعتماد به نفسی شگرف، مسائلی بدیهی را دچار اعوجاج کرده و سعی دارد آن ها را متفاوت نشان دهد. او برخی از احکام و مفاهیم دینی را منحرف و برخی دیگر را مورد رد یا تردید قرار می دهد تا از این طریق خود را مخترع و مصلح پدیده هایی موهوم نشان دهد! او مدعی می شود که اهل اصلاح دین است و می خواهد دین اسلام که اکنون منحرف شده (!!) را به دین اصیل باز گرداند. البته این کار اگر واقعاً رخ دهد، ایرادی بر آن وارد نیست. ولی اینطور که ما مطالعه کردیم و پیش از آن در مورد مسائل دینی و فقه و اصول و دیگر مباحث مربوطه تحقیق نموده بودیم، این مدعیات منصور هاشمی خراسانی بیشتر در پی انحراف اسلام است! او در کتاب پر ادعای خودش به نام بازگشت به اسلام ، مسائلی مربوط به ولایت فقیه و مرجعیت تقلید و ... را با راهکاری بی پایه و با منطقی کج و معوج دچار کژبینی می کند. با وجود این حرف ها و ادعاهای عجیب او، هنوز هم بیشترین چیزی که ما را در آن کتاب موهوم متعجّب می سازد، اعتماد به نفسی است که منصور هاشمی خراسانی به خودش و کارهایش دارد! او در جاهای مختلف کتاب به گونه ای مستقیم یا غیر مستقیم ادعا می کند که هرکس با من موافق باشد در صراط مستقیم است و هرکس با من مخالف باشد در راه کج است! اینگونه شطحیات را کمتر در گفتار اشخاص مشاهده کرده ایم. آن هم شخصی چون منصور هاشمی خراسانی که هرگز نه در جایی دیده شده، نه شخصی با او ارتباط داشته و نه هیچ منطقی در اسلام او را تأیید می کند!

(برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه ی این مقاله توصیه می شود: عوام فریبی در کتاب بازگشت به اسلام)

منصور هاشمی خراسانی شخصیتی ناشناس

بررسی شخصیت منصور هاشمی خراسانی !

همچنان که در تحیّر به سر می بردیم، به ابتدای کتاب مراجعه کردیم تا اگر امکان دارد در مورد نویسنده ی خودخوانده ی آن یعنی منصور هاشمی خراسانی اطلاعاتی به دست آوریم. در مقدمه و متون ابتدای کتاب نیز همچنان خودستایی ها و دیگر کم بینی های منصور هاشمی را مشاهده کردیم! هاشمی خراسانی خود را مدعی جریان بازگشت به اسلام می داند و ظاهراً می خواهد همچون یک منجی مسلمین را به راه اسلام حقیقی بازگرداند! امّا سؤالی که برای هرکسی مطرح می شود این است که: آیا خود منصور هاشمی خراسانی در صراط مستقیم و طریق اصیل اسلام ناب محمّدی قدم  بر می دارد؟!
(پیشنهاد می شود این مقاله را ملاحظه فرمایید: تقدیس شخصیت ساختگی منصور هاشمی خراسانی )
علاوه بر این، سؤال های بسیار دیگری بر این سایه ی موهوم وارد است که در مطالب دیگر این وبلاگ به آن پرداخته شده. پس از آن که احساس کردیم این حرکت غیرقانونی و خودساخته، ممکن است یک جریان منفی و انحرافی را در پی خود داشته باشد، به بررسی ها و مطالعات بیشتری در این زمینه پرداختیم. ضمن پرس و جو ها و تحقیقات فراوانی که از اشخاص مطلع و منابع دیگر داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که اصلاً شخصی موسوم به منصور هاشمی خراسانی وجود خارجی ندارد! برای همین بود که تصمیم گرفتیم دیگر عزیزان را نیز از مکر نهغته در این حرکت ناهنجار باخبر سازیم. این دقیقاً همان علّت ساخته شدن این وبلاگ و فعالیت آن در زمینه ی فضای مجازی است.
(پیشنهاد می شود که این مقاله را بخوانید: منصور هاشمی خراسانی : شخصی که تا چند روز پیش وجود نداشت! )
با اینکه هرگز پیش از ساخته شدن این وبلاگ سه ماهه، هیچ گونه اسمی از منصور هاشمی خراسانی در فضای اینترنت و در فضای حقیقی موجود نبود، امّا دست های پشت پرده ی این جریان به محض اطلاع از ساخته شدن این وبلاگ، شروع به ساختن وبلاگ ها و اکانت هایی با نام های ساختگی کردند و در این صفحه ها خود را حامی (!!) منصور هاشمی خراسانی و طرفدار جریان انحرافی بازگشت به اسلام معرفی کردند! البته عجیب است که فعالیت این حامیان (!) بیشتر شبیه به ستادهای تبلیغاتی انتخابات است. با این تفاوت که فعالیتشان در عرصه ی مجازی کاملاً بدون بجا گذاشتن رد پاست و هرجایی که اثری از آن ها مشاهده می شود، با آی پی های کشورهای خارجی فعالیت می کنند. همچنین عجیب است که این حامیان خودخوانده ی منصور هاشمی خراسانی ، خودشان نیز اساساً در فضای حقیقی نمودی ندارند. یعنی اصلاً تا به حال کسی وجود این اشخاص را تأیید نکرده.
(مدارک و اطلاعات بیشتر در این مقاله موجود است: تبلیغات مصنوعی برای منصور هاشمی خراسانی )
پس از ساخته شدن و شروع به فعالیت این وبلاگ، افراد زیادی با ما از همین طریق تماس گرفتند و در ایمیل ها یا کامنت هایی که درج می کردند، ضمن تشکر، بیان گر شدند که از طرق مختلفی همچون پست یا ایمیل، این کتاب به دستشان رسیده و ایشان نیز از مدعیات توهم آمیز و مطالب بعضاً انحرافی یا باطل کتاب بازگشت به اسلام، آزرده خاطر شده بودند. الحمدلله پس از مدّت اندکی افراد دیگری نیز به جریان روشنگری پیوستند و در سایت ها و وبلاگ هایشان در مورد باطل بودن و بی مصدر بودن مدعیات منصور هاشمی خراسانی و اساس و منشاء خود او و جریان ساختگیش به بیان دیدگاه و تنویر افکار عمومی پرداختند. از این جمله می توان به جناب آقای هادی نقیان اشاره کرد که از بدو جریان، پیگیر روشنگری در باب این جریان انحرافی بودند. (ترجیحاً به مطالب وبلاگ هادی نقیان مراجعه نمایید)
البته شبکه های خبری و سایت های معتبر دیگری نیز بودند که در این زمینه به حقیقت نمایی کمک کردند. (به این مطلب رجوع شود: رسوایی منصور هاشمی خراسانی

چند سؤال...

  • اگر بنا به ادعاهای توهم آمیز این جریان، منصور هاشمی خراسانی ، علّامه (!!) و اسلام شناس است، این علم خود را از کجا کسب کرده؟
  • اگر استادانی از علمای اسلام داشته، پس چرا هرگز ذکر نمی کند و هیچ کسی چنین فردی را در مراکز علمی و حوزوی ندیده است و نمی شناسد؟!
  • و اگر علم عظیم خود را در حوزه یا دانشگاه فرا نگرفته، پس چگونه علّامه شده؟
  • آیا این علم از طریق وحی به او رسیده!؟
  • چرا هیچ کسی در فضای حقیقی شاگردان مکتب توهّم آمیز و خیالی او را ندیده و نمی شناسد؟؟
  • چرا اسم ساختگی منصور هاشمی خراسانی در هیچ مرجع معتبری ثبت نشده است؟
  • و ...

و در آخر

هدف ما این است که جامعه را با تهدیدهای فرهنگی این چنینی آشنا کنیم و اگر هر از چندی افرادی سودجو و شهرت طلب در جهت منافع شخصی خود، آرمان های اسلام ناب محمّدی را زیر پا می گذارند و بعضاً به نام دفاع از اسلام، به کمک دشمنان اسلام بر می خیزند، باطن پلید نهفته پشت نقابشان را بر ملا نماییم تا مبادا برادران و خواهران عزیز مسلمانمان فریب این ظاهرسازی ها را بخورند.

و ما توفیقی إلّا بالله العلیّ العظیم...


نظرات (۱۷)

متشکر از اصلاعات دقیق و کاملتون - حالا خوبه خودش و امام زمان معرفی نکرده از این قبیل ادم ها زیادن - حالا که اون منصور خراسانی است که از شرق قیام میکنه منم محمد علی کلی بوکسور مسلمانم از غرب قیام میکنم - برو دایی ماستت و بفروش اینجا ایرانه سرزمین شیران و بزرگان - اینجا ایرانه خون پاک شهیدان - اینجا ایران 
سلام من چنددقیقه پیش ازطریق همین وبلاگ ووبلاگ دیگری بااین اسم کتاب آشناشدم وهنوزغیرازیک روایت چیزدیگه ای ازمحتوای کتاب بازگشت به اسلا م وافکارنویسنده اش نمیدانم.ولی منطق حکم میکندبپرسم اگراین کتاب ونویسنده اش اینقدربی سوادومنحرف هستند,چرا رد کردن وافشای آن ا اینقدربرای شماوخیلی های دیگه مهم وحیاطی بوده که بخاطرش وبلاگ ساخته اید؟؟؟!!!
شایدشمانیزبه اندازه منصورهاشمی خراسانی احساس مسولیت شرعی کرده ایدوخودرامتولی آگاه نمودن وهدایت مردم میدانیدکه اینقدر........ویاشایدمنافعی رابه خطرانداخته؟؟؟؟؟!!!!!والله اعلم آخرالزمانست وادعاهای مختلف زیاد.حالابخونیم ببینیم این آقای مدعی درکتابش چی گفته بعدقضاوت کنیم.سپاس.
پاسخ:
سلام.
ممنون از اینکه دیدگاهتون رو بیان کردید. ساختن این وبلاگ وقت چندانی از ما نگرفته و هر از چندی سعی کردیم مطالبی رو در اون قرار بدیم تا اگر افرادی این کتاب به دستشون میرسه، بتونن با اطلاعات موجود در اینجا، به باطن مسئله پی ببرند.
اینکه چرا اقدام به روشن گری میکنیم دلایلش بارها در وبلاگ ذکر شده. ولی کم ترین برهان این میتونه باشه که وقتی یک نفر با میلیون ها تومان خرج کردن سعی میکنه فرقه ای درست کنه و به اعتقادات مردم لطمه وارد کنه، آیا ما به عنوان یک فرد مسلمان باید از کمترین کاری که از دستمون بر میاد دریغ کنیم؟
سلام
من هم چند روز پیش از طریق ایمیل این کتاب برام ارسال شد. با اینکه انسان عالمی نیستم فقط با خواندن فایلی که برای معرفی کتاب بود فهمیدم که این کتاب هدفی جز زیر پا گذاشتن بدیهیات اسلام نداره. البته ظاهرا به طریقی ماهرانه خواسته افراد مذهبی و معتقد را جذب کنه اما تناقض گویی هایی که داره باعث شده کاملا عکس این مسئله اتفاق بیفته.
انشالله خدا به شما توفیق بده و این آدم و امثال اون را به دست خودشون رسوا کنه.
پاسخ:
سپاس از حسن دقّت شما...
خدا شما رو هم حفظ کنه
چرا وقتی وارد سیتتون شدن کل سیستم ام برای چند دقیقه به هم ریخت و کل هاردم چک شد؟
پاسخ:
سلام
متأسفانه احتمالاً مشکل از جای دیگری هست
چند هزار بازدیدکننده ی دیگر این وبلاگ هیچ کدوم این مشکل رو نداشتن
با سلام من چیزی از این جریان فهمیدم اینه که این گروه انحرافی هست و هدفش تفرقه هست و شخصی به نام منصور هاشمی وجود نداره
با سلام
از این همه زحمتی که کشیدین متشکرم ولی بهتر به این جور کتابها بها ندین و اصلا در موردش حرف نزنین بنده خودم با یک تلفن از این قضیه مطلع شدم و کنجکاو شدم ببینم این شخص کیه اگه کمی قضیه پر رنگتر می بود حتما تا حالا کتابش رو هم پیدا کرده بودم و خونده بودم اینه که نپرداختن به هذیان گویی بهتر از طرح آن خصوصا در فضای مجازیه اینها میدونن در عصر ظهور قرار دارن و پایان کار شیطان و پیروانش در راهه لذا به هر طریقی که شده میخوان چند صباحی زندگی کنن باز هم تشکر مجدد میکنم از آگاهی هایی که در این مورد داده بودین.
سلام من خودم اولش میخواستم گول این پست فطرت هارو میخوردم، وبلاگ خیلی خوبی دارین و حتما مطالعش میکنم منتهی یادتون باشه بالاخره ما جوانیم و دوستدار امام زمان، از طرفی هم نبود جو مذهبی سالم در کشور و سیاسئ کردن هر چیزی،یکم تحریک کنندس... بازم ممنون از شما و از همه اونایی که خالصانه راه شهدا رو ادامه میدن
باسلام وتشکر از روشنگریتان الان در فضای مجازی در تبلیغ این کتاب و نویسندش مطالب زیاد وتحریک کننده میزارن من اطلاعاتم در حد معمول بود ولی یکی از این افراد به من پیشنهاد بحث داده ومن کتاب راندیده ونخوانده ام ایا شما در این زمینه کمکی میتوانید بکنید .
۱۷ تیر ۹۶ ، ۱۴:۲۷ دکتر خاتمی
امروز یک جزوه در فضایل این علمه قلابی به دستم رسد.بامزه در یکی از روایات منسوب به این شخص می گوید.راوی گفت من گریه ام گرفت .آن جناب  (علامه قلابی)فرمود :چه چیز تو را به گریه وا داشت ؟
گفتم:عظمت تو را در غربتت دیدم پس گریه ام گرفت.
فرمود :عظمت برای خداوند است و من تنها بنده ای هسم که به من از سوی خود رحمتی بخشیده و من را راهنمایی رهیافته قرار داده است!
من که اصلا اسلام شناس نیستم وقتی این همه از خود راضی بودن وادعای هدایت بلاواسطه از سوی خدا را دیدم خنده ام گرفت و فهمیدم  "ایشان جوان است و جویای نام آمده"
متاسفانه این شخص خیالی که حتی وجود خارجی نداره در فضای مجازی بخصوص اینستا در سطح وسیع شروع به تبلیغ و یارگیری کرده که متاسفانه بعضی از مردم از روی بی اطلاعی سیاه لشکر این شیعه انگلیسی شدن..
اتفاقا امروز در مقبره خاجه ربیع مشهد در کنار کتب ادعیه برگه های تبلیغاتی دیدم که روش تبلیغ سایت و کانال تلگرام این شخص بود حدس میزدم اینطور باشه همه رو جمع کردم اومدم تو نت سرچ کردم تا به این مقالات رسیدم ممنون از روشنگریتون
با سلام. علیرغم این که فعالیت های منصور هاشمی به طور گسترده، کماکان ادامه دارد، ولی شما کار این وبلاگ را رها کرده ای. چرا؟
ممنون از روشنگریتون
ممنون از روشنگری انقلابی شما عزیزان
خیلی ممنون از روشنگری هاتون
واقعا علما و روحانیون حتما باید در این زمینه فعالیت کنند و به نقد ایشان بپردازند و مردم را آگاه کنند متاسفانه افراد مذهبی جذب این آقا شدند و بسیار طرفدار پروپاقرص اش شدند از اساتید حوزوی خواستاریم در این زمینه بیشتر فعالیت کنند
سلام:کتاب راسطحی مطالعه کردم.فکرمیکنم نطراتش راجع ولایت مطلقه و مرجعیت کمی شمارامشوش کرده است.وگرنه تاظهورامام عصرارواحنافداه چیزمشکوکی ندیدم.به هرحال بنطرم میرسم ازادبیات حکومتی فاصله بگیریدازقبیل (جریان انحرافی عاملان غرب و...)وبه شبهاتش پاسخ دهید!باسپاس فروردین1398
خیلی ممنون از روشنگری ای که انجام میدید، من با پیج ایشون در اینستا آشنا شدم، یه مقدار به مطالبشون شک کرده بودم، احساس می کردم بوی یه فرقه جدید به مشامم میرسه، برام پیام فرستاده بودن و از مطالبی که در مورد امام زمان و مهدویت گذاشته بودم ابراز خرسندی کردن، حس می کنم با عبارت "الخراسانی" که بارها و بارها در پیجش عنوان کرده دیری نگذرد که خود را سید خراسانی معرفی کند، من شک کرده بودم و با مطالعه وبلاگ شما، حوسم به یقین بدل شد، خدا ما رو در آخرالزمان در تشخیص فتنه ها یاری کند انشالله 
تشکر از شما بخاطر وبلاگتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی