منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

منصور هاشمی خراسانی

پایگاه توضیح و تشریح فعالیت های منصور هاشمی خراسانی

این پایگاه اینترنتی برای اطلاعرسانی و بررسی فعالیت های انحرافی شخصیت دروغین منصور هاشمی خراسانی و جریان زیرزمینی و کذاب بازگشت به اسلام راه اندازی شده است
يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۴۷ ب.ظ

عوام فریبی در کتاب بازگشت به اسلام

اگرچه مترسک پوشالی و موهوم منصور هاشمی خراسانی و جریان ساختگی و بی بنیان بازگشت به اسلام ، علی رغم صرف هزینه های چندین میلیونی در کشور عزیزمان با شکست مواجه شده، لیکن همچنان در جهت تنویر افکار عمومی هم وطنان عزیز و خواهران و برادران مسلمانمان، در این مورد به روشنگری می پردازیم تا مبادا کسی به دلیل داشتن مطالعات کم یا سطحی نگری، به این ادعاهای پوچ فریفته شود.

توهمات منصور هاشمی خراسانی

این مسئله اصلاً بدیع نیست که هر از چندی افرادی در جهت سودجویی و کسب شهرت، ادعاهایی دروغین بیان کنند و سعی نمایند که افرادی را گرد خویش جمع آورند و از این طریق به کسب شهرت و ثروت بپردازند. امّا این جریان ها معمولاً دیرپا نیستند و به زودی سقوط می کنند. تجربه نشان داده که حتی اگر حکومت های اخلاق محور نیز جلوی این جریان های دروغین و کذب نایستند، خود مردم به تدریج و در گذر زمان این آگاهی را به دست خواهند آورد که دیگر به این ادعاهای پوچ فریفته نشوند. تنها نور واحد الهی است که در گذر زمان تغیّر نمی یابد و هرچه اعصار و نسل های انسان ها متغیّر شود، ثابت و پایدار خواهد ماند. 

آنچه متأسفانه اخیراً در کشورمان رؤیت شده، ظهور یک ادعای دیگر است که الحمدلله هنوز به درجه ی فرقه شدن و گروهک شدن نرسیده. منصور هاشمی خراسانی شخصیتی ناشناخته، بی هویت و بی اعتبار است که هیچ شخصی در جهان واقعی وی را تأیید نکرده و نمی کند و حتی یک نفر هم در دنیای حقیقی او را نمی شناسد! (خواند این مقاله توصیه می شود:شخصی که تا چند روز پیش وجود نداشت! ) اولین چیزی که موجب پخش شدن نام این جریان انحرافی شد، نشر و توزیع غیرقانونی کتابی ظاهراً دینی و باطناً پوچ به نام " بازگشت به اسلام " بود. اینگونه که از طریق کاربران اینترنت به استماع ما رسیده است، این کتاب توهم آمیز و بی مغز، در شهرهای مختلف کشور و در مراکز مذهبی، علمی و دانشگاهی پخش شده. گفتنی است که چاپ این کتاب کاملاً غیرقانونی و زیرزمینی صورت پذیرفته و از نظر اعتبار رسمی با هیچ معیاری در عرصه ی چاپ تطابق ندارد. نویسنده ی این کتاب، یعنی منصور هاشمی خراسانی ، در کتاب دروغینش ادعا کرده که این کتاب توسط " مرکز حفظ و نشر آثار منصور هاشمی خراسانی " چاپ و منتشر گشته. این در حالیست که در سرتاسر میهن عزیزمان ایران، هرگز چنین مرکزی وجود خارجی ندارد!

(لطفاً این مقاله را بخوانید: انتشار کتاب غیرقانونی بازگشت به اسلام )

افراد کذاب و فرصت طلبی که قصد به راه انداختن جریان انحرافی منصور هاشمی خراسانی موسوم به " بازگشت به اسلام " را دارند، در این کتاب سعی کرده اند که از شخصیت پوشالی منصور هاشمی ، فردی موجه و متعارف را جلوه دهند. ایشان سعی کرده اند که در کتاب از نمادها و اصطلاحاتی استفاده کنند که معمولاً در کتب قدیمی علمای اسلام دیده می شود. با اینکه اصلاً شخصی به نام منصور هاشمی خراسانی در جهان حقیقی وجود ندارد و هرگز دیده نشده، در ابتدای کتاب از طرف این فرصت طلب موهوم، به ناشر موهوم! نامه ای نوشته شده که به شکلی بسیار ظاهرسازی شده شبیه به علمای قدیم است. در این نامه ی مضحک و فرمایشی که نه فرستنده ی آن وجود خارجی دارد و نه گیرنده ی آن، شخص به تعریف و تمجیدی بی اساس از کتاب موهوم بازگشت به اسلام نموده و سعی کرده آن را شاهکار جلوه دهد! اینگونه که این فرد یا افراد در تعریف و تمجید از این کتاب مضحک و آن شخصیت موهوم مبالغه و اغراق می کنند، هرگز نه کسی از علما اینچنین از خودش تعریف کرده و نه در بزرگان چنین چیزی مشاهده گشته است.

(لطفاً این مقاله را بخوانید: تقدیس شخصیت ساختگی منصور هاشمی خراسانی )

ظاهر عوام فریبانه ی کتاب بازگشت به اسلام

نویسنده، اسم کتاب را " بازگشت به اسلام " گذاشته تا در بادی کلام کسی نتواند منکر حقانیت آن شود. در ابتدای کتاب نامه ای بسیار مضحک و عوام فریبانه به سبک قدیمی نوشته شده تا افراد ظاهربین گمان کنند که طرفشان یک عالم هست! زیر نامه هم به سبک سنتی مهر انگشتری چاپ شده تا مثلاً اصالت شخص را برساند. همه ی این کارها برای این است که افراد کم مطالعه و ظاهربین را بفریبند و خود را موجه و فاضل نشان دهند. در مقدمه ی کتاب با نثری مبالغه آمیز و متوهم سعی کرده خودش و کتابش را موجوداتی خارق العاده و منجی نشان دهد و خواننده را به سمت خود برانگیزد. اگرچه هر اندیشمندی که این کتاب را ورق می زند، چیزی جز موهومات تکه پاره مشاهده نمی کند، لیکن این شخص و جریان اصرار دارند که طی تبلیغاتی خودشان را "چالش برانگیز"، "عمیق" و "فوق العاده!" نشان دهند.

سوء استفاده از آیات قرآن

در درون متن کتاب به شکلی افراطی و به طور مکرر از آیات قرآن استفاده شده. این مسئله، ظاهر این کتاب فاسد را شبیه به کتب تفسیر قرآن کرده. فرد ظاهربین ممکن است با مشاهده ی کثرت آیات قرآن در این کتاب، دیدی مقدس مآبانه و مثبت اندیش به قضیه پیدا کند و عمق کار را نیز مذهبی، دینی و اصیل فرض نماید. این در حالیست که این شخص عوام فریب و کذاب، در حالی به طور مکرر و متواتر از آیات قرآن استفاده می کند که در پس آن تفسیرهایی به رأی، بی بنیان و ناکارآمد در جهت سلایق و توهمات خویش ارائه می دهد.
هر مؤمن هوشمندی می داند که صرف به کار بردن قرآن، دلیلی بر حقانیت نیست و ممکن است شیطانی ترین دشمن اسلام نیز به اسم قرآن و به اسم دین وارد شود و با ظاهری موجّه، زهر خود را بر امّت و رهروان صراط مستقیم بپاشاند.

ایجاد تحریف و اعوجاج اعتقادی

این نویسنده یا نویسندگان متوهم و تازه به دوران رسیده، سعی می کنند در جای جای کتاب نظریات اسلام که طی قرن ها توسط فقیهان و بزرگان بحث و ارائه شده را مورد کژبینی قرار دهند و دیدگاه ناقص و اعورانه ی خود را ارجح بدانند. این نیز خودخواهی یک فرد کذاب را نشان می دهد که بدون هیچ مطالعه و علمی، بی ادبانه خط بطلان بر افکار عرفا، فقها و اندیشمندان دیگر بکشد.

پیشنهاد ما به خوانندگان محترم این کتاب انحرافی

بحث و تفسیر این کتاب باطل مفصل است و از حوصله ی این نگارنده و این وبلاگ خارج. چرا که اصلاً از نظر ما این جریان انحرافی و خرافات و توهمات دروغین ایشان آنقدر ارزش ندارند که به طور مفصل مورد بحث قرار گیرند. اگر هم مطالبی در این باره نگاشته می شود صرفاً بخاطر آگاه سازی مسلمین است و آن چیزی که ما را به روشنگری مشتاق میسازد، برادران و خواهران مسلمان و حقیقت جویمان هستند. وگرنه این مدعیان دروغین و ترسو هرگز آنقدر قادر به ایجاد انگیزه نبوده و نخواهند بود و نابودیشان قطعی است همانگونه که خدای بزرگ وعده داده: فإنّ حزب الله هم الغالبون.
امّا چنانچه احساس می نمایید که در مورد این کتاب و این مکتب متوهم و ساختگی نیاز به تحقیق و حصول یقین بیشتری دارید، پیشنهاد می کنیم که این کتاب را به هر عالم و دانشمندی که می شناسید و قبول دارید نشان دهید و از ایشان در مورد صحت و اعتبار آن سؤال فرمایید. کسانی که اهل مطالعه در متون اسلامی و دینی هستند، به سادگی با دیدن این کتاب به بطلان و بی پایه بودن آن پی می برند. لیکن اگر عزیزانی به هر دلیل از اطلاعات کافی و مطالعات وافی در این زمینه کم بهره هستند، بهتر است که در مورد صحت یا بطلان این قضیه به علمای معتبر رجوع کنند.

ادعاهای باطل منصور هاشمی خراسانی

اگرچه تا جایی که ما پرسیدیم و تحقیق کردیم، بزرگان اهل خرد و علمای اسلام هرگز آنقدر بیکار نیستند که وقت خود را صرف تفسیر و تحلیل این مدعیات بی اساس بکنند. برای همین است که فقط یکی دو نفر از سربازان خرد اسلام در این باره به روشن گری بسنده می کنند.

حقیقت روشنگر راهتان


در صورت نیاز به اطلاعات جامع و واقع بینانه در مورد جریان انحرافی منصور هاشمی خراسانی ، مطالب وبلاگ alkhorasani.blog.ir  را مطالعه بفرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی